Як вибрати ідеальне місце для кавового автомата
Основою успішного вендингового бізнесу є не стільки хороший автомат, скільки з розумом підібране місце - цю істину знає кожен вендор. Не важливо, перший автомат ви встановлюєте чи п'ятнадцятий: вибір місця - це завжди важливо, але не завжди просто. Сьогодні поговоримо, як знайти та орендувати найприбутковіше і безпроблемне місце для кавового автомата.
Де шукати
Одні й ті ж самі ввендингові автомати можуть давати дуже різний дохід. Різниця в прибутковості через місце встановлення може сягати 5-6 разів! Високий і стабільний дохід приносять кавові автомати, встановлені в місцях найбільшого трафіка: аеропорти, держустанови... Але й автомат в невеликій офісній будівлі, де харчування співробітників організовано не ідеально, теж буде дуже вигідним.
ТОП-10 вдалих місць
✔ Навчальні заклади: найкраще - ВУЗи, коледжі - менше, школи - спірно
✔ Державні установи (паспортні столи, суди, податкові)
✔ Торгові та розважальні центри
✔ Офіси, бізнес-центри
✔ СТО та автомийки (більше 5 машиномісць)
✔ Лікарні та поліклініки
✔ Вокзали, автостанції
✔ Фітнес-центри, дитячі розвиваючі центри
✔ Парки відпочинку, нічні клуби
✔ Стадіони
Місця з найбільшою прохідністю людей ідеальні для встановлення автомата, але вільних серед таких місць мало, і на них досить складно зайти. Якщо у вашому місті ще залишилися такі місця, і там поки не встановлені автомати, сміливо йдіть і намагайтеся домовитися про оренду, поки місце не зайняли!
Критерії вибору
✔ Багатолюдність. Місце або приміщення, в якому планується розмістити апарат, повинно відрізнятися хорошою відвідуваністю - чим більше, тим краще.
✔ Купівельна спроможність. Фінансовий рівень потенційних покупців диктує ще й клас кавового автомата. Заможні люди віддають перевагу виключно зерновій каві та паперовим стаканчикам.
✔ Віковий фактор. Ставку потрібно робити на молодь. У соцзабезах прохідність непогана, але каву пенсіонери майже не п'ють, а от молоді люди люблять користуватися вендинговими автоматами.
✔ Ефект очікування. Вибираючи ділянку для встановлення кавового автомата, слід пам'ятати про те, що люди в цьому місці повинні затримуватися на якийсь час. У людини, яка знаходиться в очікуванні, завжди виникає бажання що-небудь перекусити або випити каву/чай. По центральній площі великого міста проходять тисячі людей, але вони не стануть там пити каву на ходу.
✔ Відсутність конкуренції/незначна конкуренція. Якщо на виході з ТРЦ стоїть п'ять однотипних автоматів, немає сенсу ставити поруч шостий такий самий. Вендинг почав свій розвиток з міст-мільйонників, але вже добрався і до невеликих міст з недосвідченим покупцем. Там багато ніш, є сенс пошукати свою.
✔ Безпека. Розташування має бути таким, щоб виключалася можливість руйнівних дій з боку людей. Кавовий автомат в офісі, на підприємстві, у ВУЗі і там, де він може перебувати під непрямим наглядом - це кращий вибір.
Як орендувати
Знайти гарне місце для встановлення - це тільки половина успіху. Іноді отримати дозвіл на розміщення автомата виявляється набагато складнішим завданням.
Найпростіший і практично безпрограшний варіант - відразу шукати місце через знайомих. Поговорити з господарем СТО, на якому проходить техобслуговування вашого авто, або обговорити встановлення автомата зі знайомими, у яких фірми або склади. Навіть якщо площі у них не у власності, вони познайомлять з власником офісів або складів, а за рекомендацією домовитися завжди набагато простіше. Тільки спочатку вибирайте потенційно прибуткові місця, знайомства - другорядні!
Але не завжди знаходяться потрібні знайомства, та й бізнес за допомогою друзів і приятелів - справа невдячна. Тому можна просто обдзвонити всі підходящі для встановлення автомата заклади та домовитися про зустріч з людиною, що приймає рішення з таких питань. Телефони таких організацій підкаже Гугл. Також на першому етапі можна використовувати такий маркетинговий інструмент, як e-mail розсилку комерційних пропозицій. Дізнайтеся електронні адреси цікавлячих організацій (знову Google) і розсилаєте їм в електронному вигляді вашу пропозицію. Але через кілька днів все одно дзвоніть, уточнюйте, чи отримали лист і, чи є інтерес. Далі очна зустріч.
До особистої зустрічі потрібно підготуватися і продумати, як можна мотивувати людину прийняти потрібне вам рішення, тобто погодитися на оренду квадратного метра під кавовий автомат. Швидше за все, переговори буде вести керівник організації, у якого часу мало, а бажання допомагати комусь з бізнесом ще менше. Однак при поясненні причин, чому йому потрібно встановити у себе торговий автомат, не варто акцентуватися виключно на грошовій мотивації - великих грошей запропонувати не вийде. Потрібно розповісти, що вендингові автомати - це сервіс, без якого не обходиться жодна поважаюча себе організація, і встановлення такого устаткування для людей тільки підвищить його особистий рейтинг як керівника, і рейтинг його компанії. Плюс - він нічого не втрачає, ніяких витрат!
Будьте готові, що в 50% випадків на вашу пропозицію про встановлення автомата першою реакцією буде відмова. Запасайтесь терпінням, переконуйте, умовляйте. Не сумнівайтеся в собі та в позитивному результаті переговорів, і все вийде.
На зустріч треба взяти з собою договір на встановлення і комерційні пропозиції. Можливо, вас попросять залишити цю інформацію для ознайомлення та прийняття рішення.
Підводні камені
Для правильності рішення і для підстраховки краще вибрати відразу кілька місць, де можна поставити торговий автомат гарячих напоїв. Після цього визначити плюси та мінуси кожного, і на основі висновків і порівнянь прийняти рішення.
Встановлення кавового автомата в супер-хорошому місці потребує від нього високої продуктивності. Ніхто не стане стояти в черзі до автомата. Врахуйте це при виборі моделі. Крім того, при високих продажах потрібно буде часто завантажувати каву та інші інгредієнти, а також забирати виручку. Щоб устаткування не стояло без діла, важливо планувати режим його обслуговування.
В ідеалі, торгові автомати встановлюються в добре освітлених місцях. Якщо ж ви знайшли місце з поганою видимістю, то потрібна яскрава реклама, яка буде запрошувати клієнтів.
Не варто забувати про докладні інструкції з використання, краще графічні. Клієнт повинен чітко розуміти, як користуватися даним автоматом.
І в кінці трохи статистики для роздумів. В хорошому місці апарат готує за день 80-100 стаканчиків кави, приносячи дохід власнику бізнесу в розмірі 30-50% від вартості напою. При низьких обсягах продажів прибуток помітно нижче - всього 10-20% від ціни стаканчика.