Пошук товару або артикулу...

Як вибрати ідеальне місце для кавового автомата

Основою успішного вендингового бізнесу є не стільки хороший автомат, скільки з розумом підібране місце - цю істину знає кожен вендор. Не важливо, перший автомат ви встановлюєте чи п'ятнадцятий: вибір місця - це завжди важливо, але не завжди просто. Сьогодні поговоримо, як знайти та орендувати найприбутковіше і безпроблемне місце для кавового автомата. 

Де шукати

Одні й ті ж самі ввендингові автомати можуть давати дуже різний дохід. Різниця в прибутковості через місце встановлення може сягати 5-6 разів! Високий і стабільний дохід приносять кавові автомати, встановлені в місцях найбільшого трафіка: аеропорти, держустанови... Але й автомат в невеликій офісній будівлі, де харчування співробітників організовано не ідеально, теж буде дуже вигідним.

ТОП-10 вдалих місць

  ✔ Навчальні заклади: найкраще - ВУЗи, коледжі - менше, школи - спірно

  ✔ Державні установи (паспортні столи, суди, податкові)

  ✔ Торгові та розважальні центри

  ✔ Офіси, бізнес-центри

  ✔ СТО та автомийки (більше 5 машиномісць)

  ✔ Лікарні та поліклініки

  ✔ Вокзали, автостанції

  ✔ Фітнес-центри, дитячі розвиваючі центри

  ✔ Парки відпочинку, нічні клуби

  ✔ Стадіони

Місця з найбільшою прохідністю людей ідеальні для встановлення автомата, але вільних серед таких місць мало, і на них досить складно зайти. Якщо у вашому місті ще залишилися такі місця, і там поки не встановлені автомати, сміливо йдіть і намагайтеся домовитися про оренду, поки місце не зайняли!

Критерії вибору

  ✔ Багатолюдність. Місце або приміщення, в якому планується розмістити апарат, повинно відрізнятися хорошою відвідуваністю - чим більше, тим краще.

  ✔ Купівельна спроможність. Фінансовий рівень потенційних покупців диктує ще й клас кавового автомата. Заможні люди віддають перевагу виключно зерновій каві та паперовим стаканчикам.

  ✔ Віковий фактор. Ставку потрібно робити на молодь. У соцзабезах прохідність непогана, але каву пенсіонери майже не п'ють, а от молоді люди люблять користуватися вендинговими автоматами.

  ✔ Ефект очікування. Вибираючи ділянку для встановлення кавового автомата, слід пам'ятати про те, що люди в цьому місці повинні затримуватися на якийсь час. У людини, яка знаходиться в очікуванні, завжди виникає бажання що-небудь перекусити або випити каву/чай. По центральній площі великого міста проходять тисячі людей, але вони не стануть там пити каву на ходу.

  ✔ Відсутність конкуренції/незначна конкуренція. Якщо на виході з ТРЦ стоїть п'ять однотипних автоматів, немає сенсу ставити поруч шостий такий самий. Вендинг почав свій розвиток з міст-мільйонників, але вже добрався і до невеликих міст з недосвідченим покупцем. Там багато ніш, є сенс пошукати свою.

  ✔ Безпека. Розташування має бути таким, щоб виключалася можливість руйнівних дій з боку людей. Кавовий автомат в офісі, на підприємстві, у ВУЗі і там, де він може перебувати під непрямим наглядом - це кращий вибір.

Як орендувати

Знайти гарне місце для встановлення - це тільки половина успіху. Іноді отримати дозвіл на розміщення автомата виявляється набагато складнішим завданням.

Найпростіший і практично безпрограшний варіант - відразу шукати місце через знайомих. Поговорити з господарем СТО, на якому проходить техобслуговування вашого авто, або обговорити встановлення автомата зі знайомими, у яких фірми або склади. Навіть якщо площі у них не у власності, вони познайомлять з власником офісів або складів, а за рекомендацією домовитися завжди набагато простіше. Тільки спочатку вибирайте потенційно прибуткові місця, знайомства - другорядні!

Але не завжди знаходяться потрібні знайомства, та й бізнес за допомогою друзів і приятелів - справа невдячна. Тому можна просто обдзвонити всі підходящі для встановлення автомата заклади та домовитися про зустріч з людиною, що приймає рішення з таких питань. Телефони таких організацій підкаже Гугл. Також на першому етапі можна використовувати такий маркетинговий інструмент, як e-mail розсилку комерційних пропозицій. Дізнайтеся електронні адреси цікавлячих організацій (знову Google) і розсилаєте їм в електронному вигляді вашу пропозицію. Але через кілька днів все одно дзвоніть, уточнюйте, чи отримали лист і, чи є інтерес. Далі очна зустріч.

До особистої зустрічі потрібно підготуватися і продумати, як можна мотивувати людину прийняти потрібне вам рішення, тобто погодитися на оренду квадратного метра під кавовий автомат. Швидше за все, переговори буде вести керівник організації, у якого часу мало, а бажання допомагати комусь з бізнесом ще менше. Однак при поясненні причин, чому йому потрібно встановити у себе торговий автомат, не варто акцентуватися виключно на грошовій мотивації - великих грошей запропонувати не вийде. Потрібно розповісти, що вендингові автомати - це сервіс, без якого не обходиться жодна поважаюча себе організація, і встановлення такого устаткування для людей тільки підвищить його особистий рейтинг як керівника, і рейтинг його компанії. Плюс - він нічого не втрачає, ніяких витрат! 

Будьте готові, що в 50% випадків на вашу пропозицію про встановлення автомата першою реакцією буде відмова. Запасайтесь терпінням, переконуйте, умовляйте. Не сумнівайтеся в собі та в позитивному результаті переговорів, і все вийде.

На зустріч треба взяти з собою договір на встановлення і комерційні пропозиції. Можливо, вас попросять залишити цю інформацію для ознайомлення та прийняття рішення.

Підводні камені

Для правильності рішення і для підстраховки краще вибрати відразу кілька місць, де можна поставити торговий автомат гарячих напоїв. Після цього визначити плюси та мінуси кожного, і на основі висновків і порівнянь прийняти рішення.

Встановлення кавового автомата в супер-хорошому місці потребує від нього високої продуктивності. Ніхто не стане стояти в черзі до автомата. Врахуйте це при виборі моделі. Крім того, при високих продажах потрібно буде часто завантажувати каву та інші інгредієнти, а також забирати виручку. Щоб устаткування не стояло без діла, важливо планувати режим його обслуговування.

В ідеалі, торгові автомати встановлюються в добре освітлених місцях. Якщо ж ви знайшли місце з поганою видимістю, то потрібна яскрава реклама, яка буде запрошувати клієнтів.

Не варто забувати про докладні інструкції з використання, краще графічні. Клієнт повинен чітко розуміти, як користуватися даним автоматом.

І в кінці трохи статистики для роздумів. В хорошому місці апарат готує за день 80-100 стаканчиків кави, приносячи дохід власнику бізнесу в розмірі 30-50% від вартості напою. При низьких обсягах продажів прибуток помітно нижче - всього 10-20% від ціни стаканчика.




Або приєднуйтесь до її обговорення...
Завантаження коментарів...