Пошук товару або артикулу...

Як працює вендинг у Бангладеш

Розповідаємо про реальний досвід підприємця, який вирішив зайняти порожню нішу вендингового бізнесу в Бангладеш, де споживачі були дуже мало знайомі з вендингом.


З чого все почалося


У 2020 році головний виконавчий директор та керуючий директор Germania Holdings Limited Шохел Ібне Саттар встановив у місті Дакка 110 автоматів. На той момент торгові автомати були ще в новинку в Бангладеш, тому Шохелу довелося спочатку утримувати обслуговуючий персонал, який допомагав людям робити покупки і пояснював, як користуватися торговим автоматом.


Сама ідея встановлення торгових автоматів у Бангладеш з'явилася у Шохела за три роки до пандемії, але саме пов'язані з нею обмеження спровокували запуск бізнесу, адже потрібна була альтернатива магазинам, що рано закриваються.


До речі, популярність торгових автоматів у Бангладеш була тоді дуже низькою з двох причин:

  1. Деякі автомати передбачали використання спеціальних монет, які потрібно було купувати в обслуговуючого автомат персоналу.

  2. Товари в автоматах коштували дорожче, ніж у звичайних магазинах.


Запускаючи свій парк автоматів, Шохел врахував ці нюанси та запропонував бангладешцям більш сучасний та доброзичливий сервіс.


Ключові характеристики автоматів Шохела:

  • передбачено оплату готівкою, за допомогою мобільного банкінгу, а також банківською карткою. За статистикою, мобільний банкінг та банківські картки використовуються у половині платежів;

  • автомати оснащені дисплеєм, де показуються підказки для покупця;

  • при проблемах із транзакцією клієнти отримують повернення грошей протягом одного дня.


Програмне забезпечення розроблено IT-командою компанії Шохела, як і дизайн автоматів.


Запуск парку торгових автоматів, аналіз результатів


Спочатку Шохел хотів продавати товари в автоматах за вищою ціною, ніж у магазинах, але зрозумів, що це не спрацює, і вирішив продавати за ціною MRP. У пошуку способів зробити бізнес життєздатним Шохел домовився з постачальниками про підвищення комісійних при купівлі великої кількості продукції.


З моменту запуску мережі автоматів щоденний дохід зріс утричі, проте бізнес все ще зазнає збитків. Шохел планує найближчим часом встановити ще 100 автоматів із метою вийти на беззбитковий рівень.


Частину автоматів із самого початку було встановлено на території лікарні загального профілю, частину на території очної лікарні та частину — на міській площі.


Порівняння прибутку з різних локацій показало, що найвигідніші місця – зовсім не торгові центри, а лікарні. Це пов'язано з необхідністю цілодобового нагляду за пацієнтами - якщо є можливість, персонал вибере не відлучатися далеко, а просто купити необхідне в найближчому автоматі. Саме автомат у лікарні загального профілю показує найвищий продаж.


Серед інших спостережень:

  • сильна залежність продажів бутильованої води та безалкогольних напоїв від сезону;

  • залежність продажів від часу доби – вночі покупців більша.


Зараз середній товарообіг парку торгових автоматів становить 1,5 млн так (така - грошова одиниця Бангладеш, 1 така = 0,34 грн.), влітку перевищує 2 млн так, при щомісячній орендній платі за місце від 5 000 до 10 000 так, залежно від локації. У зв'язку зі зростаючою популярністю автоматів, Шохел розраховує на зростання обороту до 3 млн так влітку 2023 року.


За 10 років підприємець планує встановити 5 000 торгових автоматів лише у місті Дакка, і ще стільки ж – по всій країні.


Підприємець упевнений, що майбутнє за автоматизованою торгівлею і, попри складнощі, не має наміру здаватися.


Або приєднуйтесь до її обговорення...
Завантаження коментарів...