Аналітика: Склад ринку вендингу у 2022 році
За даними EVA за 2022 рік, ринок торгових автоматів у Європі виглядає так:
-
66% - торгові автомати з гарячими напоями,
-
14% – торгові автомати з холодними напоями;
-
3% - снекові торгові автомати;
-
16% - комбіновані автомати (напої + снеки);
-
1% – автомати для продажу різної харчової продукції.
Як бачимо, домінують на ринку вендингу кавові автомати, і на другому місці – комбіснекові.
Приблизно таке ж відсоткове співвідношення з переважанням торгових автоматів з гарячими напоями спостерігається в більшості європейських країн. Особливо помітний розрив на користь кавових автоматів у скандинавських країнах, а також в Україні та Румунії. Лідирують вони й в південній і центральній Європі - тільки в Іспанії розподіл відносно рівномірний.
Цікаво, що 10 років тому на частку харчових, снекових та комбінованих автоматів, які входили в одну неподільну категорію, приходилося також 20% від загальної кількості.
Статистика з обладнання в кавових куточках така:
-
49% – напівавтоматичні настільні апарати OCS (Office Coffee Service);
-
42% - окремо встановлені торгові автомати;
-
8% – настільні торгові автомати.
Цікаво, що в скандинавських країнах, Польщі, Греції, Туреччині та Україні не так багато автономних торгових автоматів, тоді як в Іспанії та інших країнах Європи автономні автомати якраз більш поширені, ніж OCS.
Статистика щодо наповнення вендингових автоматів для гарячих напоїв виглядає так:
-
70% - зернова кава;
-
19% - розчинна кава;
-
11% - свіжозварена/мелена кава.
Загалом звіт EVA демонструє загальне невелике падіння виробництва зернової кави та невелике зменшення загальної бази торгових автоматів – на 1,1% порівняно з минулим роком.
Ми вважаємо, що це дуже добрий результат, з урахуванням пандемії, економічної кризи, війни та інших викликів останнього часу, з якими зіткнувся вендинг — отже, можна й надалі сміливо розвивати свій бізнес у цьому напрямі, враховуючи локальні особливості українського вендингу.