Пошук товару або артикулу...

Кавовий автомат - бізнес «під ключ» в Україні. Відкриття торгової точки.

https://easyvending.com.ua/ua/catalog/coffee/kofe-v-zyernakh-mokate-classico-1-kg/Бізнес «під ключ»: Відкриття торгової точки кавового автомата. Як почати бізнес вендору-початківцю.  


Чому вендинг?

Вендинговий бізнес на торгових кавових автоматах - привабливий бізнес, оскільки його легко вести: автомати приносять стабільний дохід при мінімальних витратах часу та фінансів. Торгові кавові автомати готують і продають каву в той час, коли ви працюєте, вчитеся, снідаєте або вечеряєте, їдете в транспорті або відпочиваєте на морі. А якщо кавові автомати встановлені у вдалому місці, то вони продають каву і заробляють вам прибуток навіть тоді, коли ви спите.


Трохи історії

Перший автомат з продажу напоїв був винайдений в Стародавньому Єгипті у 215 році до нашої ери. Як свідчить історія, автомат продавав святу воду в храмі Олександрії. В основу роботи автомата був покладений принцип важелів: вага п'яти монет драхми схиляла посудину всередині машини, і з крана лилася вода, поки посудина не поверталася у вихідне положення. Звісно, до наших днів машина не збереглася, але Герон Олександрійський докладно описав її роботу у своїй праці «Pneumatika».

Вважається, що перший запатентований автомат продавав поштові марки, і був винайдений в 1857 році англійцем, на ім'я Симеон.


Ємність ринку торгових кавових автоматів 

Як бачимо, протягом 2 000 років вендингова торгівля розвивалася не дуже швидко. Однак наприкінці 2010 року в Сполучених Штатах Америки вже було зареєстровано понад 6,9 млн торгових автоматів - більше, ніж в будь-якій іншій країні світу. Але за щільністю торгових автоматів на одиницю площі чи кожного жителя провідну позицію займає Японія - там близько 3,8 млн торгових автоматів, з них 2,2 млн - для торгівлі дозованими безалкогольними напоями. При цьому японці користуються торговими автоматами вже понад 50 років.

Якщо говорити про Україну, то фахівці з вендингу оцінюють закриття потреби в кавових автоматах на рівні трохи понад 15% від можливого. Іншими словами, оператору-початківцю вендингового бізнесу відкривається широке поле діяльності з усе ще малою конкурентністю, особливо в регіонах. А якщо говорити не про кавові автомати, а про інші ніші, то ледве й чи не повсюдно вендинг - безконкурентний стартап.

Але навіть в такому, здавалося б, простому бізнесі є цілий ряд нюансів, які, якщо їх не врахувати, можуть призвести до невдачі. Отже, на які питання слід відповісти до того, як вкласти гроші у вендинг. 


Навіщо потрібен бізнес-план?

 Відсутність детального бізнес-плану - прямий шлях до провалу ще до відкриття торгової точки. Це обумовлено тим, що в торгових автоматах існує значний розрив між прийняттям комерційного рішення, його впровадженням, і отриманням фінансового результату від його впровадження. Прийнявши правильне або неправильне рішення, ми не побачимо відразу, як воно вплине на фінансовий результат. Ми не можемо відразу оцінити, принесе нам це прибуток, чи не принесе. Якщо рішення не приносить нам прибуток, то в такому випадку воно несе витрати. А витрат в цьому бізнесі досить: плата за оренду місця під автомат, погашення кредиту на купівлю автомата (або плата за оренду автомата), транспортні витрати, оренда складу, страхування, технічне обслуговування і ремонт автомобілів сервісу, ремонт і технічне обслуговування кавового автомата, купівля інгредієнтів, бухгалтерський облік, заробітна плата обслуговуючого персоналу. Таким чином, дохід від бізнесу є результатом великої кількості дрібних угод, прибуток від яких видно не відразу.


Де ви збираєтеся поставити кавовий автомат?

Взагалі, місце розташування – це основа успіху. До вибору місця розташування автомата треба поставитися дуже уважно. Місце очікування транспорту або рейсових міжміських автобусів, місце для перекуру, СТО, фоє великого офісу або навчального закладу, шлях інтенсивного трафіку – це саме те, що вам потрібно. Якщо ви вибрали вдале місце розташування та уклали грамотний договір на оренду, то автомат буде роками приносити вам стабільний дохід за умови регулярного обслуговування і безперебійної роботи.

Якщо місця установки кавових автоматів занадто розкидані, то для їх обслуговування ви будете витрачати надто багато часу і грошей на дорогу. Якщо місця розташовані надто близько одне до одного, то вони будуть перекривати зону обслуговування, і ви ризикуєте не отримати запланований прибуток з кожної машини.


Чому саме кава?

Згідно з даними компанії, яка займається дослідженнями ринку, у 2012 році середній голландець випивав 2,414 чашок кави в день. Середньостатистичний житель Фінляндії випивав 1,8 чашок, а швед - 1,23 чашки кави в день. Згідно з даними тієї ж компанії, середній українець випивав 0,309 чашок в день, тоді як сусіди-білоруси - 0,48 чашок в день, а сусіди-поляки, які мають схожі з українцями традиції - 1,152 чашки в день. Це говорить про те, що ринок кави в Україні має значний потенціал для зростання.

Для даної діяльності, на відміну від країн Європи, не потрібно ніяких ліцензій. Досить оформити ФОП і укласти договір на оренду місця для встановлення автомата. При цьому в якості орендної плати можна запропонувати власнику приміщення відсоток від прибутку. В Україні цей відсоток може сильно варіюватися, в той час, як в Америці він рекомендується в розмірі 10-20% від прибутку. 


Як вибрати кавовий автомат?

Вибір торгового автомата - це серйозне рішення, оскільки кількість напоїв, які ви пропонуєте, і безперебійність роботи визначають ваш прибуток, адже кожен день простою через зламання або збої в роботі несе вам непоправні фінансові й репутаційні втрати, які можуть виявитися критичними, особливо при старті вашого бізнесу.

При виборі кавового автомата потрібно орієнтуватися на такі показники:

  • максимальну кількість стаканчиків, що завантажуються за один раз;

  • кількість напоїв, які готуються; 

  • як відбувається оплата - платіжною карткою чи тільки готівкою;

  • яку каву можна використовувати - зернову чи тільки розчинну.

Крім того, слід поцікавитися у продавця досвідом експлуатації, наявністю гарантійного, післягарантійного обслуговування і доступністю запасних частин. Не варто забувати також про захист від вандалів і крадіїв. 

Компанія «EasyVending», яка з 2009 року займається встановленням і комплексним обслуговуванням кавових автоматів та кавоварок для вендингової торгівлі в Києві та по всій Україні, рекомендує кавові автомати торгових марок Saeco і Rheavendors. І саме економне рішення - новий кавовий автомат Saeco 200 Rubino Espresso, розрахований на завантаження 200 стаканчиків, з меню з 10 напоїв, включаючи приготування розчинної та зернової кави - обійдеться приблизно в 75 000 грн, або 80 000 грн, якщо під'єднати платіжну систему для оплати банківською карткою. Такий кавовий автомат відмінно підійде для місця дислокації з відносно невеликим трафіком. Наведемо ще один приклад. Торговий кавовий автомат Saeco Atlante 700 new розрахований на завантаження 700 стаканчиків, приготування 20 видів напоїв, включаючи капучино, зернову і розчинну каву, і обійдеться приблизно в 148 000 грн.

Для старту бізнесу з більш обмеженими фінансовими можливостями компанія «EasyVending» пропонує кавові апарати «з пробігом». Такі автомати ще не витратили свій робочий ресурс, пройшли повну передпродажну підготовку із заміною зношених комплектуючих, і успішно трудяться ось уже більше ніж 7 років. Такий торговий кавовий автомат МК-01 українського складання обійдеться близько 7000 грн, але розрахований він виключно на приготування розчинної кави та напоїв з розчинних інгредієнтів. Засипати зернову каву в такі автомати протипоказано.

Торговий кавовий автомат Saeco 200 (б/в) в хорошому стані, розрахований на приготування 8 гарячих напоїв і завантаження 195 стаканів і 2 кг зернової кави, з 4-ма контейнерами для розчинних інгредієнтів, обійдеться в 17 000 грн, або 22 000 грн - з платіжною системою для обслуговування кредитними картками. Крім того, в цю вартість входить налаштування автомата під інгредієнти, установка вартості напоїв та гарантійне обслуговування протягом 2-х місяців. Компанія «EasyVending» також надає післягарантійний сервіс, здійснює ремонт і продаж необхідних запасних частин. Це оптимальний набір сервісу, якого вистачить як для самого початку бізнесу, так і для побудови мережі кавових автоматів. 


Що засипати? Інгредієнти для кавового автомата 

В кавові автомати засипають тільки спеціальні призначені інгредієнти, сухі або гранульовані. Розчинну каву засипають також, тільки сублімовану. Це обумовлено конструкцією кавового автомата і його перебуванням не тільки в приміщенні, але і на вулиці. Найчастіша неполадка в роботі кавового автомата - коксування (ущільнення і злипання) інгредієнтів через якість, від перепадів температури й вологості зовнішнього середовища. Якщо такий автомат перестав відпускати напої, то це не тільки втрачений прибуток через простій, але і втрачені клієнти, які через отриманого негативу можуть більше ніколи не скористатися даними автоматом. Крім того, це додаткові витрати на запчастини та виїзд техніка, що теж коштує грошей.

Саме тому компанія «EasyVending», маючи власну мережу кавових автоматів і зробивши ряд висновків щодо якості інгредієнтів, були змушені самостійно завозити якісні інгредієнти: каву, капучино, молоко і вершки, чаї та шоколад таких торгових марок як MOKATE, Ristora, BORBONE і Laqtia. 


Посуд і накладні витрати

Так само як інгредієнти, стаканчики та мішалки повинні бути призначені виключно для торгового кавового автомата, хоч і коштують такі трохи дорожче. Нерівність країв стаканчика, погане випадання стакана з рукава здатні заблокувати роботу торгового автомата і викликати обурення клієнта, який заплатив за каву, але не отримав товар. Такі «дрібниці» можуть призвести не тільки до простою автомата (залежно від частоти обслуговування, від декількох днів до тижнів) і втрати прибутку, але також до незапланованого виклику техніка, що теж коштує грошей, та купівлі запчастин. 


А що з водою?

В автоматах є можливість підключатися безпосередньо до водопроводу, але вендори зі стажем рекомендують не економити на цьому і використовувати бутельовану воду з пониженим вмістом солей жорсткості: обладнання менше піддається кальцинації, і більш повно відчувається аромат і смак напоїв.


Ще раз про каву: зернова чи розчинна?

Починаючи свій бізнес, підприємець змушений робити фінансові вкладення, нехай і не такі великі. З урахуванням того, що кінцеві ціни на товар в даній ніші приблизно однакові, то для збільшення прибутку підприємець намагається знизити витрати на інгредієнти. І найчастіше керується не математикою, а існуючими міфами. Так, існує міф, що розчинна кава в закупівлі дешевше зернової. Але це не так!

А якщо взяти більш економічний варіант, топ продажів зернової кави для вендингу Mokate Classico вартістю 300 грн за 1 кг., Собівартість зерна чашки еспресо обійдеться у 2,11 грн.

Витрата розчинної кави менше: 2,5-3 грами на порцію. Але і вартість такої кави вище. Так, 1 кг найдешевшої високоякісної сублімованої кави (а порошкову каву завантажувати в автомат протипоказано) коштує 440 грн, і собівартість сублімату для чашки еспресо обійдеться близько 1,3 грн. Але якість цих двох чашок порівняти не можна! Аромат від свіжозмеленої кави (а в кавовому автоматі вбудована кавомолка, і зерна перемелюються безпосередньо перед приготуванням) здатний залучити не одного випадкового клієнта. І ціну за таку каву можна виставити як мінімум на гривню дорожче.


Трохи математики

Собівартість однієї чашки еспресо обійдеться вам:

  • Кава зерно 2,11 грн.

  • Паперовий або пластиковий стаканчик для вендингу 0,40-0,43 грн.

  • Мішалочка 0,08 грн

  • Цукор дрібнокристалічний 0,12

Разом: 2,71 грн.

Вартість чашки еспресо в кавовому автоматі, як мінімум, 5-6 грн.

Прибуток на одній чашці 2,29 - 3,29 грн.

Якщо вам пощастило, і точка продає близько 100 чашок в день, прибуток становить від 5038 грн до 7238 грн в місяць. Якщо це офіс, і автомат працює 22 робітників дня.

Для того, щоб автомат продавав 100 чашок в день, важливо підібрати потрібний асортимент під конкретне місце і демографію клієнтів даної точки. Так, окрім еспресо, можна пропонувати каву з вершками, додати капучино декількох видів, шоколад і чай.


Собівартість економічної пропозиції: Капучино VANILLA MOKATE коштує 182 грн за 1000 гр. на 150 мл. напою витрачається 22 гр, оскільки тут є вже і кава, і цукор, і вершки.

  • Капучино 4 грн

  • Паперовий або пластиковий стаканчик для вендингу 0,40 -0,43 грн.

  • Мішалочка 0,08 грн

Разом, собівартість чашки капучино 4,48 грн.

Ціна такого капучино в автоматах становить 10 грн. Прибуток на одній чашці становить 35,52 грн.

Капучино преміумкласу Mokate Irish Cream 1000 гр обійдеться вам у 200 грн., це порошкова суміш для приготування капучино: кава, цукор, вершки з ваніллю. На 150 мл. напою витрачається в кількості 20 гр.


Собівартість чашки капучино Vanilla Plus Ristora 150 мл:

  • Капучино 4 грн.

  • Паперовий або пластиковий стаканчик для вендингу 0,40-0,43 грн.

  • Мішалочка 0,08 грн.

Разом, собівартість чашки капучино Vanilla Plus Ristora 4,48 грн.

Ціна чашки такого капучино в автоматах може бути 12-15 грн, і прибуток на одній чашці становить 7,52-1,52 грн. При, здавалося б, більшій вартості в закупівлі, ваш прибуток залишається таким же, або зростає. 

Таким чином, початківці вендори роблять помилку, завантажуючи автомат найдешевшими інгредієнтами, замість того, щоб запропонувати клієнту різноманітність і дати йому вибрати більш економний, або більш смачний варіант (тим більше, що в дорожчого продукту часто буває менша витрата в грамах на чашку). Випивши чашечку ароматного капучино з густою пінкою і неповторним смаком, клієнт не пошкодує про ту гривню, яку переплатив, але запам'ятає те задоволення, яке отримав. І обов'язково зайде знову!

Компанія «EasyVending» має власну мережу кавових автоматів і, розуміючи проблеми та потреби даної діяльності, займається постачанням інгредієнтів для приготування гарячих напоїв в автоматах, постачанням самих автоматів, а також комплектуючих для них. 


Але вендинговий бізнес - це не тільки прибуток, але й регулярні витрати:

1. Оренда. Вартість оренди місця може коливатися від 200 до 4000 грн. Але частіше вартість оренди місця під кавовий автомат становить 800-1500 грн. Перед тим як визначитися, наскільки дана точка приваблива для вендингової торгівлі, і підписувати договір оренди, бувалі вендери радять пару місяців попрацювати в тестовому режимі. Для вендера це необхідно, щоб вирішити, чи зможе місце відбити орендну плату, і наскільки буде прибутковим. Орендар також зацікавлений в тестовому режимі, оскільки за цей час він може оцінити, наскільки сумлінно оператор обслуговує автомат, чи немає скарг з боку клієнтів про погану роботу або невидачі напою. І це справедливо, тому що незадоволений клієнт звертається зі скаргами, в першу чергу, до охорони закладу або до адміністратора.

2. Оподаткування. Обслуговування ФОП по другій категорії обійдеться приблизно в 300 грн. в місяць, якщо заповнювати звітність самому, а не звертатися за допомогою до професіоналів.

3. Зарплатний фонд. Якщо ви будете обслуговувати кавові автомати особисто, то ви можете заощадити на заробітній платі персоналу. В іншому випадку, в статтю витрат треба додати зарплату техніка, оренду автомобіля і вартість бензину.

4. Комунальні витрати. Торговий кавовий автомат, безумовно, споживає електроенергію. Розрахунок споживання електроенергії необхідний і вам, і орендарю, для розрахунку вартості оренди. Тут ми наведемо приклад розрахунку для автомата на 500 стаканчиків з розрахунку роботи 30 днів в місяць.


Обчислення і нарахування витрат на оплату електричної енергії (методика розрахунку)

Вихідні дані для Saeco Quarzo 500/700

1) Потужність нагрівача бойлера 1,4 кВт/год

2) Об’єм бойлера 0,4 л

3) Температура води в бачку 20ºС

4) Максимальна температура води в бойлері 96ºС

5) Час нагріву 0,4 л води від 20 °С до 96ºС 3 хв

 За умови, якщо протягом 30 календарних днів щодня готуватися 50 порцій напоїв ємністю 0,1 л, за місяць буде використано води: 30 * 0,1 * 50 = 150 (л)

 Для нагріву бойлера 0,4 л використовується: 1,4 * 0,015 = 0,021 (кВт)

 Для нагріву однієї склянки напою водонагрівач бойлера використовує: 0,021: 4 = 0,00525 (кВт)

 За 30 календарних днів використовується: 1500 * 0,00525 = 7,875 (кВт)

 При приготуванні напоїв одночасно можуть працювати до 5-ти мікродвигунів потужністю не більше 0,1 кВт/год. Час роботи одного мікродвигуна не перевищує 6 секунд:

((5 * 0,1 * 6) 3600) * 1500 = 1,25 (кВт)

Під час очікування автомат споживає електроенергії 0,06 кВт/год, тобто за місяць:

0,06 * 24 * 30 = 43,2 (кВт)

Розрахунки показують, що всього при приготуванні 1500 порцій напоїв автомат використовує:

7,875 + 1,25 + 43,2 = 52,33 (кВт) 52,33 кВт * 1,29 грн = 67,51 грн. у місяць


Не забувайте відкладати частину грошей на амортизацію торгового автомата і повернення вкладених грошей в його покупку, і приплюсуйте 30 копійок на чашку, якщо плануєте використовувати бутельовану воду.

У будь-якому випадку, до початку бізнесу слід визначитися, які ресурси у вас вже є? Власний автомобіль, на якому можна обслуговувати автомати, особистий гараж, який можна використовувати під склад інгредієнтів, набір ключів для ремонту – все це зменшить ваші початкові вкладення, а значить, збільшить ваш прибуток.

Компанія «EasyVending», маючи великий досвід в обслуговуванні торгових кавових автоматів, допоможе вам вибрати кавовий автомат оптимальної конфігурації, надасть гарантійне обслуговування і післягарантійний сервіс, підкаже з вибором асортименту, з урахуванням демографії ваших клієнтів і розташування автомата, підкаже в виборі інгредієнтів і посуду, і навіть (!!!) поділиться грамотними типовими договорами на оренду місця під торговий автомат і іншими стартовими документами. Коли починаєш свій бізнес, так важливо, щоб хтось більш досвідчений підставив своє плече і допоміг зробити перші кроки. Звертайтеся в компанію «EasyVending», і ваш старт буде більш легким!

Заповніть форму та отримайте детальну консультацію ! Надіслати

Або приєднуйтесь до її обговорення...
Завантаження коментарів...