Пошук товару або артикулу...

Як боротися з демпінгом у вендінговому бізнесі

Цінова політика конкурента може значно вплинути на рентабельність вашого бізнесу в сфері кавових автоматів. Як поводити себе, якщо конкурент штучно знижує ціни?

Демпінг в перекладі з англійської «скидання». У будь-якому виді торгівлі це означає продаж за штучно заниженими цінами. Це робиться компанією чи підприємцем в розрахунку на відшкодування поточних збитків у майбутньому, коли за рахунок зниження цін буде досягнуто бажане положення на ринку. Демпінгові ціни завжди нижчі за ринкові, а іноді і нижчі собівартості.

Демпінг проводиться з такими основними цілями:

  • проникнення чи зміцнення на ринку;

  • витіснення конкурента.

У вeндінгу з явищем класичного демпінгу стикаються в тих випадках, коли на орендованій точці, де вже працює кавовий автомат, іншим вендором встановлюється схоже обладнання, ціни в якому на тий же капучино чи еспресо значно нижчі. Ключовою умовою тут є ідентичність обладнання та інгредієнтів, що використовуються. Якщо ж обладнання сучасніше, вище класом, і використовуються більш дорогі інгредієнти – це не зовсім вірно називати демпінгом в класичному розумінні. В такому випадку клієнтура обов'язково і досить швидко перейде до більш інноваційного за класом автомату через його привабливість і більш високу якість кінцевого продукту, але не через ціну.

Демпінг у вендінгу буває кількох видів:

Навмисне збиткове заниження цін з метою витіснити конкурента. Так можуть демпінгувати як більш великі вендори щодо дрібного підприємництва, так і рівні за силою конкуренти, які прагнуть заволодіти вигідною торговою точкою. У таких випадках напої в автоматі починають продавати за заниженою ціною, змушуючи конкурента піти з хорошого місця через збитки.

Постійний демпінг мережевиків. Вендінговий бізнес, як правило, мережевий. Маючи в розпорядженні більшу кількість апаратів, великі вендори можуть постійно підтримувати відносно низькі ціни за рахунок більш дешевої оптової закупівлі або, наприклад, за рахунок недорогих інгредієнтів.

Чіптpіп дeмпінг. Зниження ціни за рахунок зменшення транспортних витрат і коливань цін на кавовому ринку, а також завдяки автоматизації робочих процесів з обслуговування автоматів.

Демпінг нелегалів. Власники автоматів, встановлених підпільно, можуть дозволити собі продавати напої дешевше завдяки відсутності податкового навантаження.

Що робити, якщо конкурент демпінгує?

Оскільки в нашій країні не існує робочих антидемпінгових законів, боротьба з цим явищем лягає на плечі самих вендорів. Досвідчені гравці ринку радять ступати на стежку війни з конкурентом тільки тверезо оцінивши свої можливості.

Можливі дії:

  • запропонувати кращий сервіс;

  • знизити свою ціну;

  • тимчасово зупинити продаж або підшукати іншу точку для автомата.

Кращим вибором буде спробувати здорову конкуренцію за рахунок будь-яких унікальних властивостей вашого автомата. Це може бути:

  • краща якість напоїв;

  • більш зручний сервіс (зручні сучасні купюроприймачі, можливість безготівкового розрахунку, застосування безконтактних технологій оплати);

  • привабливий зовнішній вигляд автомата (використання рекламних банерів, наклейок).

Можна спробувати знижувати ціну на напої услід за конкурентом, або навіть випереджаючи його. Звичайно, в такому випадку доходи будуть стрімко падати. Аналіз умов роботи конкурента може підказати, де шукати можливості зменшення собівартості, які допоможуть утриматися в цій боротьбі. Постарайтеся зрозуміти, за рахунок чого конкуренту вдається так зменшувати ціну, на чому він економить, і дотримуйтеся його прикладу.

Змагаючись у зниженні ціни на каву, важливо не загратися. Адже це вірний шлях до подальшого банкрутства, питання залишається тільки в тому, хто і як довго витримає в цій боротьбі.

Власник з мінімальною кількістю апаратів однозначно програє власнику мережі з більш ніж 10 автоматів, який може дозволити собі якийсь час продавати на одній з точок каву за нижчою ціною, перекриваючи збитки прибутком з інших автоматів. Так що знижувати ціну услід за конкурентом, який демпінгує, не завжди буває доцільно. У деяких випадках розумніше буде змінити дислокацію обладнання чи спробувати почекати, зупинивши продаж.

У будь-якому випадку потрібно розуміти, що демпінг – це значна втрата доходу. І для того, хто демпінгує – також.

Підписуйтесь на нашу розсилку і групи в соціальних мережах, щоб отримувати більше корисної інформації.


Або приєднуйтесь до її обговорення...
Завантаження коментарів...