Як почати бізнес на кавових апаратах
Кавові апарати – найпотрібніші з усіх вендингових машин. І це не дивно з огляду на те, що кава і чай належать до категорії найбільш популярних напоїв у світі. Попит на них набагато стабільніший, ніж на інші товари або послуги, причому практично не залежить від сезону або дня тижня. Саме кавові автомати найкраще підходять для старту вендингового бізнесу, оскільки прогоріти на них практично нереально.
Однак початок будь-якої справи викликає певні страхи та побоювання. Як правильно вибрати кавовий автомат? Чи зупинитися на новій або ж на б/в моделі? Як розрахувати витрати й доходи, прибутковість і окупність? Які документи потрібні на старті?
Правильний вибір кавового автомата, б/в або нового
Головне правило вибору кавового автомата – спочатку потрібно визначити місце торгівлі. Від нього буде залежати й потрібний вам функціонал, і рік випуску моделі, і асортимент напоїв. Наприклад, у великому торговому центрі зі своєю охороною і величезним потоком людей може бути доречний новий кавовий автомат із максимально різноманітним меню. І навпаки, у точці з високим ризиком вандалізму (на вулиці або в студентському гуртожитку) краще поставити б/в модель кавового апарата зі скромним функціоналом і лише основними напоями. А в ресторані готелю може бути досить і настільної кавомашини.
Щоб зрозуміти, як вибрати кавовий автомат правильно, варто звернути увагу на такі параметри моделей:
-
Асортимент. Самий мінімум – це 5 напоїв: американо, еспресо, капучино, лате, гарячий шоколад. Як правило, вендори вважають, що повинні бути представлені також 1-2 види чаю, а по можливості, ще й сік. В умовах зростаючої конкуренції є сенс придбати новітні моделі кавових апаратів, у яких у меню присутні не менше 20 позицій. У них можна налаштувати навіть приготування капучино й шоколаду з різними смаками, наприклад ванільний або горіховий. Також доцільно включити кілька видів чаю. Якщо ви не зможете налаштувати автомат по інструкції, вам охоче допоможуть фахівці компанії Easyvending.
-
Функціональність. Чим більше в кавовому апараті автоматизованих функцій, тим легше його обслуговувати (проте ціна буде вищою). Так, можна запрограмувати рівень води і її температуру, регулювання кількості цукру, скасування подачі стаканчика і т. ін. Це лише основні функції, а ось додаткові: самодіагностика, самоочищення, захист від короткого замикання, система енергоощадження.
-
Кількість бойлерів, міксерів, максимальне число стаканчиків, які можна завантажити. Підбирати відповідний варіант можна відповідно до місця встановлення кавового автомата.
-
Система автономної подачі води й підключення до водопроводу. Зазвичай бажана наявність обох з них. Якщо в механізмі присутні каністра, помпа і шланг, це дозволить готувати напої на основі очищеної бутельованої води. Як відомо, від її якості смак кави залежить дуже сильно.
-
Система захисту. За металевий термобокс потрібно платити окремо. Він доречний при встановленні автомата на вулиці або в іншому небезпечному місці на кшталт підземного переходу. Однак можна піти іншим шляхом і придбати кавовий автомат з матеріалів високої міцності.
-
Платіжна система. Часто в механізмі торгових апаратів немає купюро- і монетоприймачів. Вони купуються додатково залежно від потреб ваших клієнтів. Час диктує свої умови, і можливість розплатитися карткою може стати важливою конкурентною перевагою.
-
Додаткове оснащення: модулі GSM-моніторингу, модеми онлайн-моніторингу, світлодіодне підсвічування й екран для трансляції рекламних роликів.
Як показує практика, бувають ситуації, коли новий і функціональний апарат коштує занадто дорого для початківця-вендора, який не вкладається у відведений бюджет. У такому разі компромісним рішенням можуть бути вибір б/в моделі або оренда. Що варто врахувати:
-
Найкраще купувати тільки ті автомати для кави, які пройшли передпродажну підготовку. У такому випадку продавець повинен бути готовий надати якісь гарантії. Наприклад, наша компанія дає 6-місячну гарантію на будь-який б/в кавомат.
-
Хоча ресурс може бути вичерпаний всього на 10-20 %, ціна значно нижча, приблизно на 40-50 %.
-
Б/в моделі – відмінний варіант для тих, хто тільки входить у бізнес і бажає спробувати в ньому свої сили.
Таким чином, кавові апарати як бізнес починаються з їх правильного вибору.
Витрати, доходи та окупність
Витрати в будь-якому бізнесі діляться на одноразові й постійні. До першої категорії в нашому випадку відноситься тільки покупка кавового автомата. Для прикладу ми візьмемо модель вартістю 2500 тисячі доларів. Це не самий мінімум і не максимум, а радше середній показник.
Далі порахуємо приблизні поточні витрати в місяць. Будемо орієнтуватися на 1 апарат.
Оренда місця |
100 $ |
Електроенергія |
5 $ |
Інгредієнти та витратні матеріали (кава, чай, гарячий шоколад, цукор, стаканчики, мішалки тощо) |
300 $ |
Амортизація, закупівля бутильованої води (при необхідності) |
20 $ |
Податки (для ФОП 2 категорії) |
45 $ |
Разом |
470 $ |
За рік виходить 5640 $.
У цю приблизну "відомість" ми не включили оплату найманих працівників. У якості таких можуть бути бухгалтер і майстер з ремонту. Перший час на них бажано заощадити.
Чистий дохід складається з різниці між встановленою вартістю за напій і ціни інгредієнтів та витратних матеріалів. Проте оскільки витрати на поповнення запасів ми включили в таблицю вище, можемо підрахувати виручку при обороті 50 стаканчиків на день. Припустимо, середня ціна порції напою становить 0,5 $ (на практиці – 10-15 грн). Це означає виручку 25 у.о. в день, 750 на місяць і 9125 на рік.
Розрахунки прибутку і ризиків
Тепер подивимося, що у нас вийшло в результаті. Різниця між виручкою і витратами за перший рік становить 3485 $. Однак 2500 у.о. ми витратили на закупівлю торгового апарату. Таким чином, схоже, що він окупається до кінця 10-го місяця. А це означає, що далі ми виходимо на чистий прибуток.
Однак не забувайте включити у свої розрахунки можливі ризики. Що, якщо кавовий автомат зламається? Або якщо вандали зіпсують його зовнішній вигляд? Цілком імовірно, вам буде потрібен фахівець з обслуговування такої техніки, а відповідно, і оплата його послуг. І ще: чи є ймовірність, що в якісь дні оборот буде меншим? У такому випадку будуть незаплановані витрати, обсяг яких важко передбачити. Саме тому досвідчені вендори радять орієнтуватися на окупність у районі 1-1,5 років. Проте в цілому видно, що прибутковість такого бізнесу досить висока.
План, документи, дозволи
Детальний план – одна з головних передумов успіху. Саме про нього в першу чергу слід подбати тим, хто думає, як почати свою справу на кавових автоматах в Україні. Коли ми приймаємо рішення, воно в кінцевому підсумку обов'язково вплине на результат. А це означає, що саме від планування залежить успіх.
У бізнес-план обов'язково повинні входити аналіз ринку, оцінка місць розміщення торгового апарату, розрахунки витрат і доходів, причому якомога більш точні. Вище ви побачили приклад того, як це можна зробити, проте кожна ситуація індивідуальна.
Щоб почати бізнес з нуля, потрібно в першу чергу реєстрація ПП (або ФОП – це те ж саме). Потрібно буде вказати КВЕД на таку діяльність для України – 47.99. Крім того, українське законодавство вимагає отримати дозвіл на розміщення кавового вендингового автомата. Коли ви ставите його у своєму ж магазині, потрібно лише один дозвіл, а якщо в будинку, де торгують непродовольчими товарами – ще й додаткову угоду. Якщо ви розміщуєте відразу кілька торгових апаратів у різних місцях, пакет дозволів потрібно підготувати для кожного з них.
Торговий автомат вважається малою архітектурною формою, тому для їх встановлення на певній ділянці землі потрібно отримати підтвердження, що вона в цьому випадку не заборонена. Для цього слід подати запит до органу містобудування та дочекатися відповіді. Далі вам потрібні:
-
сертифікати на автомати й інгредієнти, які будуть у них використовуватися (надаються виробником, продавцем або постачальником);
-
договір оренди місця;
-
дозвіл від СЕС та пожежної служби.
Таким чином ви зробите перші кроки в захоплюючому бізнесі, який вже через 12-18 місяців буде приносити стабільний чистий дохід. Ми сподіваємося, що ваш старт буде легким і успішним. Якщо ж вам щось не до кінця зрозуміло, виникли якісь запитання або сумніви, ви завжди можете звернутися по допомогу до консультанта компанії Easyvending. Багато вендорів починали свою діяльність з нами й отримували підтримку на кожному етапі роботи.