Пошук товару або артикулу...

Вендингові автомати як бізнес: види апаратів, як вибрати

Вендинговий бізнес приваблює відразу декількома незаперечними перевагами, які виглядають дуже заманливо. Це пасивний заробіток, при якому нема потреби платити зарплату продавцям, а прибуток може надходити практично цілодобово. Оренда невеликій площі коштує відносно недорого в порівнянні з сумою, яку доводиться платити власникам магазинів. На початковому етапі і якщо у вас немає наполеонівських планів, можна поставити від 1 до 5 автоматів. Однак надалі можна масштабувати бізнес і збільшувати прибуток у міру зростання своєї мережі.


Якщо ви роздумуєте про такий заробіток, то напевно задавались питаннями: які види вендингових автоматів існують? Як їх вибрати? Як почати свою справу? Давайте проведемо екскурсію по головних підводних каменях вендингового бізнесу і таким чином закладемо основу для успішного старту.


Вендингові автомати як бізнес: особливості

Головна ідея вендинга – збільшення прибутку внаслідок економії витрат. Навіть за необхідності обслуговувати апарат або завантажувати товари ви є повноправним господарем становища і можете гнучко планувати робочий час. Однак уже на першому етапі корисно думати і про інтереси покупців. Місія вендора – допомагати людям отримати продукти, товари або послуги там, де раніше їх не пропонували, причому найбільш зручним способом.

Раніше апарати для вендингу призначалися для продажу головним чином жуйки, напоїв та закусок (снеків). Тепер же в багатьох країнах з'являються vending machine, здатні продавати гаджети, зарядні пристрої, лотерейні квитки, прикраси та багато іншого. Варто зауважити, що в Україні такі екзотичні варіанти зустрічаються поки вкрай рідко. Основа – це гарячі напої та снеки.


Ось які ще особливості вендингового бізнесу можна виділити:

  • Простота установки. По суті, достатньо однієї розетки з напругою 220 V. І, якщо того вимагає тип апарату, підключення до водопровідної системи.

  • Не потрібні спеціальні знання. У багатьох сферах бізнесу підприємець повинен розуміти безліч тонкощів. У вендингу їх майже немає.

  • Основні турботи вендора – вибрати правильне місце й запропонувати необхідну продукцію, а потім своєчасно поповнювати витратні матеріали, стежачи за технічним станом кожного апарату. Якщо ви не дружите з технічною стороною, вам, швидше за все, буде потрібно найняти майстрів з ремонту.

  • Не потрібна реклама. Відповідно, немає ніяких витрат на просування бізнесу. Але слід уважно поставитися до зовнішнього вигляду торгового автомата – він повинен бути сучасним, яскравим (для цього використовується підсвічування), містити привабливі картинки й текст. У такому випадку він буде автоматично вабити погляд оточуючих.

  • Мінімальний стартовий капітал для відкриття бізнесу становить близько 3-4 тисяч доларів, а при покупці б/в моделі або оренді – ще менше.

  • Бізнес побудований на ефекті масштабування. Тобто чим більше апаратів у вас є, тим краще йдуть справи в цілому. Рекомендується купити хоча б близько десятка.

Решту особливостей ви зрозумієте в процесі.


Типи

Для вибору автомата для вендингу потрібно розуміти, які їх типи існують і які підійдуть саме вам. Класифікацію можна робити за різними ознаками. Ось приклади.

Залежно від того, що продають:

  1. Кавові. Для гарячих напоїв, у тому числі чаю, гарячого шоколаду і різних видів кави.

  2. Снекові. Усілякі закуски.

  3. Вода або холодні напої.

  4. Непродовольчі товари: чохли мобільних телефонів, контактні лінзи, презервативи, преса, золоті злитки й т. п.

  5. Послуги: оплата мобільного зв'язку або паркування, зарядка телефону, друк або ксерокопія тощо.

При всій безлічі варіантів в Україні затребувані й рентабельні поки перші два види вендингових апаратів. Однак інші можна мати на увазі на майбутнє – ситуація з часом змінюється.

Залежно від розміру (габаритів):

  1. Максі – близько 1,8 м або трохи менше. Високі й місткі автомати підходять для місць, де товари (напої) швидко розходяться.

  2. Міні – 0,5-0,9 м. Вони встановлюються на підставці, яку називають тумбою або по-англійськи cabinet. Цей елемент оформляється в єдиному стилі з автоматом.

  3. Мікро – розміром з мікрохвильову піч. Встановлюються на барних стійках, полицях або будь-яких підібраних окремо підставках. У цьому випадку виробник не створює до апаратів спеціальні тумби. Даний варіант, швидше за все, підходить для ресепшена невеликого готелю.

Залежно від стану вендингові автомати бувають новими та вживаними. Додатково остання категорія може включати техніку, що пройшла огляд і підготовку, а також ту, яка надійшла в продаж відразу після використання попереднім власником.


Як вибрати

Вибір торгового апарату – етап, до якого потрібно переходити після визначення місця торгівлі й пріоритетного напряму роботи. У нашому випадку це, як правило, гарячі напої. Кавомати ставляться там, де є великий потік людей, які хочуть зробити перерву, зігрітися або скоротати час.


Які фактори варто взяти до уваги:

  • Наскільки легко буде знаходити запчастини? Як часто потрібно робити ремонт? У цьому плані краще підходять великі компанії з широко розгалуженою мережею сервісних центрів.

  • Наскільки співвідносяться ціна і якість? У нашій країні особливим попитом користуються такі торгові марки, як Saeco, Rheavendors, Bianchi, вироблені в Італії. Причина якраз багато в чому і полягає в тому, про що йдеться в цьому пункті.

  • Надійність і схема роботи компанії-продавця. Наприклад, наш інтернет-магазин пропонує купівлю в розстрочку і супровід в технічному обслуговуванні. Тобто вам варто заздалегідь з'ясувати, наскільки компанія буде готова підтримати в разі виникнення якихось проблем.

  • Прогноз продажів. Наприклад, кавові автомати відрізняються за потужністю, або продуктивністю. Залежно від складеного прогнозу ви зможете не переплачувати, але в той же час уникнути незручної ситуації, коли апарат не витримав напливу покупців.

  • Портрет цільового клієнта. Очікування клієнта, для якого ви працюєте, – це ваші головні критерії вибору. Коли ви чітко уявляєте собі основного покупця, багато запитань відпадають самі собою: новий чи б/в, які платіжні системи підібрати, чи потрібно вам антивандальна конструкція тощо.

  • Додатковий функціонал. Наприклад, для вуличного торгового автомата потрібні термостат і вентилятор, а якщо він буде перебувати в приміщенні, це марна трата грошей.

  • Наявність рекламних лайтбоксів. Це додаткова можливість для заробітку.

Отже, загальний принцип – визначте, що вам потрібно, а на чому краще зекономити – і дійте.


Як почати свою справу

Тепер, після цієї вступної інформації, долучитися до вендингового бізнесу вже не має бути страшно. Але як його реєструвати? В Україні все дуже просто:

  • Реєструємо ПП.

  • Орендуємо або купуємо відповідне місце. У ТРЦ Києва ціна питання (0,5 кв. м) - приблизно 100 доларів на місяць, а в менших містах – дешевше.

  • Купуємо вендинговий автомат і власне те, що будете продавати з його допомогою.

  • Вирішуємо питання з технічним обслуговуванням і поповненням запасу продукції. 

  • Якщо треба, наймаємо бухгалтера або вдаємося до послуг аутсорсингової компанії.

Далі потрібно приблизно раз на 3 дні забирати виручку й поповнювати запаси товару, що продається.

На даному етапі ви, швидше за все отримали відповіді на багато зі своїх питань, але могли виникнути й інші. Це цілком нормально і природно. Тому пропонуємо звернутися до фахівців компанії Easyvending, які допоможуть розвіяти побоювання і розкажуть про особливості нашого асортименту. Також ми готові допомогти зробити вибір відповідного торгового апарата (ознайомитися з пропонованими моделями автоматів можна за посиланнями далі – кавові, снекові) і надати максимально комфортні умови для розвитку вашого бізнесу.


Або приєднуйтесь до її обговорення...
Завантаження коментарів...